۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۳۸۲۳
آیت الله امامی کاشانی:

اروپا به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرد | مسؤولان به نسل جوان توجه کنند

اروپا به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرد | مسؤولان به نسل جوان توجه کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقوا باید در نسل جوان جامعه احیا شود، تأکید کرد که دشمن با جنگ اخلاقی می خواهد فساد و بی بندوباری را در کشور رایج کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران  در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تبریک ولادت امام رضا(ع) و بیان اینکه ما باید در زمینه های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حول محور ولایت عمل کنیم، گفت: ما در همه جهت گیری های خود باید ولی خداوند را الگوی خود قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به روایاتی در زمینه مهدویت و دولت ظهور اظهار داشت: طبق روایات ما باید خود را همواره برای دوران ظهور آماده نگه داریم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امروز ما باید نسبت به برادران دینی خود احساس وظیفه کرده و به همدیگر کمک و خدمت برسانیم، اظهار داشت: در روزگاری که دشمن کشور ما را از لحاظ اقتصادی، اخلاقی و سیاسی تحت فشار قرار می دهد، باید از یکدیگر دستگیری کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر مسؤولی به مشکلات مردم توجه نکند بدون شک مورد رضایت امام زمان(عج) نخواهد بود، تأکید کرد: مسؤولان باید میز اداره و اتاق کار خود را به امام زمان(عج) عرضه کنند و در عملکرد خود همواره به وظایفی که بر عهده دارد دقت کند، زیرا امام زمان(عج) راضی نیستند که میز و اداره ای وجود داشته باشد، اما برای خدمت به مردم به کار برده نشود.

وی افزود: مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی باید در زمینه عملکرد خود همواره از امام زمان(عج) مدد جسته و در رفتار خود همواره به وجود نورانی ولی عصر(عج) توجه داشته باشند.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به بدعهدی های آمریکایی ها و اروپایی ها در جریان برجام گفت: آمریکا با خروج خود از برجام ملت خود را در برابر افکار جهانی سرافکنده کرد؛ آمریکا هیچ زمانی مثل امروز در نظر افکار جهانی تا این اندازه خوار و ذلیل نشده بود؛ آیا این حاکمان ظالم آمریکایی، اروپایی و آل سعودی به میلیاردها نفر از افراد جهان نگاه نمی کنند که به آنها با دیدگاه تحقیرآمیز می نگرند؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اروپا به هیچکدام از تعهدات برجامی خود عمل نکرده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی طبق برجام اعلام کرد که تعهدات را کاهش می دهیم و همچنین به اروپایی ها 60 روز مهلت داد، اما آنها اقدامی نکردند.

وی خطاب به سران کشورهای اروپایی گفت: تعهدات ما در برجام بر پایه تعهدات شما بود؛ سقف تعهدات برجام باید بر روی دیوار و ستونی مستقر شود که مراد از ستون، تعهدات شماست؛ شما به تعهدات خود عمل نکردید و ما حرکتی کاملا قانونی انجام داده ایم.

تعداد بازدید : 3

آیت الله امامی کاشانی همچنین به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس خبیث اشاره و تأکید کرد: دولت انگلیس نفتکشی که مربوط  به ایران بوده در جبل الطارق توقیف کرده و این بر خلاف همه قوانین بین المللی است؛ قوانین بین الملل تنها در صورت حمل محموله قاچاق اجازه توقیف می دهد، اما انگلیسی ها محموله نفتی ایران را بدون هیچگونه محموله قاچاقی توقیف کرده اند، از همین جهت ایران می تواند به سازمان ملل متحد شکایت کند، همچنین کادر کشتی هم می توانند به دادگستری اروپا شکایت کنند.

وی با بیان اینکه غربی ها هرگونه جنایتی را مرتکب می شوند و ایران را به سرعت متهم می کنند، افزود: کشور ایران از همان روزهای نخست با فشارهای استکبار مواجه بوده است، اما هیچگاه از راه حق بازنگشته و در برابر فساد و ظلم ایستادگی می کند؛ دشمن از همه سو ما را احاطه کرده، اما قرآن کریم وعده داده است که با صبر و تقوا می توانیم به پیروزی برسیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به وضعیت ناگوار شیخ زکزاکی اشاره کرد و بیان داشت: شیخ زکزاکی عالم شیعه است و در نیجریه در زندان در شرایط ناگواری به سر می برد و برای عافیت ایشان دعا می کنیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: ایشان در این ملاقات تأکید بسیاری بر جوانان و توجه به آنها داشتند؛ توجه به جوانان وظیفه ای است ما در قبال نسل جوان جامعه که آینده کشور به دست آنها است، داریم.

آیت الله امامی کاشانی در پایان با تأکید بر اینکه تقوا باید در نسل جوان جامعه احیا شود، خواستار توجه جوانان به مبانی و دستورات اسلام شد و عنوان کرد: دشمن با جنگ اخلاقی می خواهد فساد و بی بندوباری را در کشور رایج کند تا جوانان را از دشمنی خود غافل ساخته و بر کشور غالب شود./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات